Aktuálně
Šest řidičů mělo pozitivní test (Leden 24, 2017 9:55 pm)
Řidiči přezujte na zimní pneumatiky (Říjen 31, 2016 9:46 pm)
Řidičák na motorku (Září 6, 2016 11:02 pm)
XI.Memoriál Františka Proseckého sen. (Červenec 26, 2016 6:45 pm)

Sládečka a Šenkýř vítězi svých tříd v Brně, Erdélyi Mistrem FIA CEZ zóny

Dvě vítězství Roberta Šenkýře ve třídě GT3, první místo Samuela Sládečky ve třídě do 3500ccm a hlavně titul Mistra FIA zóny Střední Evropy ve třídě do 3500ccm pro Tomáše Erdélyiho – to je vizitka brněnského týmu Šenkýř Motorsport z Podzimní ceny Brna. 

V zajímavém posledním sprintovém víkendu sezóny, který se téměř celý jel v deštivém počasí, se Robert Šenkýř na BMW Alpina B6 GT3 navíc umístil dvakrát na druhém místě absolutně a byl autorem nejrychlejších kol v jedné z kvalifikací (2,14,094) a obou závodech (2,14,896 a 2,03,498).

Divize 4 do 3500ccm byla do posledního okamžiku napínavá kvůli stále nerozhodnutém boji o tituly Mistra FIA CEZ zóny a Mistra ČR mezi Tomášem Erdélyim a Petrem Kačírkem z týmu Duck Racing.

Nejrychlejším jezdcem této třídy však byl v Brně stejně jako v předchozích závodech v Mostě a na Slovakiaringu slovenský mladík v barvách Šenkýř Motorsport Samuel Sládečka. Tento talentovaný jezdec, pravidelně závodící ve FIA ETCC, zajel nejrychlejší kola obou závodů (2,22,133 a 2,10,317) a zvítězil ve druhém nedělním sprintu. Sobotní závod z prvního místa kvůli prasklé hnací hřídeli nedokončil.

Tomáš Erdélyi se na boj o svoje první tituly připravoval odpovědně. V průběhu prvního závodu byl však penalizován za chybu při startovní proceduře a po trestu průjezdem boxy jej dokončil až na šestém místě. V neděli skončil Tomáš čtvrtý a tento výsledek mu stačil k zisku svého prvního mezinárodního titulu.

Ve třídě do 3500ccm měl tým na trati i Petra Kratinu na BMW M3 E36 GTR. Ten dokončil oba závody na sedmém a šestém místě ve třídě do 3500ccm a ve své vůbec první sezóně v MČR obsadil konečné páté místo.

Robert Šenkýř usedl po polské Poznani a Slovakiaringu potřetí do vozu nejvyšší specifikace GT3. Jeho Alpina B6 GT3, zapůjčená týmem Trevor Racing, fungovala po celý víkend výborně a Robert tak dvakrát suverénně zvítězil v hodnocení třídy GT3.

Oba dva dny byl schopen těsně bojovat i se Saleenem GT1 slovenského jezdce Konopky o absolutní pořadí, ale výkonnější a hlavně o téměř 200kg lehčí Saleen dokončil oba napínavé závody těsně před Šenkýřem.

Samuel Sládečka po závodě: „Podzimní cena byla mým posledním testem před finálovým závodem FIA ETCC na sicilské Perguse. Vše opět fungovalo perfektně – jedno vítězství a nejrychlejší časy po celý víkend mluví za vše. Škoda prasklé poloosy v sobotu. Tak se to ale v motorsportu čas od času stává. Podmínky byly těžké, ale i na mokru, i na suchu jsem si před Pergusou perfektně potrénoval.“ 

Tomáš Erdélyi: „Do sezóny jsem vstupoval s cílem seznámit se s tratěmi a naučit se vše kolem okruhového závodění. Tituly na Slovensku a ve FIA CEZ Zóně a druhé místo v MČR jsou absolutně nečekané a nad plán. S Robertem jsem celý rok piloval svoje řidičské umění, trénovali jsme v zimě ve Španělsku, strávili jsme mnoho času nad telemetrií a při testech a to je asi ten důvod, proč jsem se za necelý rok takhle posunul. Jeli jsme bojovnou, ale férovou sezónu, za což je potřeba poděkovat i soupeřům z naší třídy. Jsem velmi spokojen a těším se na Epilog a na příští sezónu.“ 

Petr Kratina: „Moje první sezóna byla díky několika malým nehodám v testech a závodech složitější než u Tomáše, ale na konec jsme vše zvládli a dojeli ji. Podzimní cena byla díky počasí extrémní, ale moje auto fungovalo na mokru i na suchu velmi dobře.“

Robert Šenkýř: „Byl to další velmi náročný víkend. Díky počasí, nasazení tří našich aut a řízení Alpiny bylo pořád co dělat. Co se týče mé jízdy, vždy jsem se naplno zkoncentroval a i v sobotu na mokru, i v neděli na suchu podal maximálně možný výkon. Saleen je úplně jiná váhová kategorie a i když jsem byl o něco rychlejší, na čisté předjetí to nebylo. Dostal jsem však Alpinu na hranici a těší mě i absolutně nejrychlejší zajeté kolo v obou závodech. Musím také pochválit všechny tři naše jezdce ve třídě do 3500ccm. Vyrovnali se s těžkými podmínkami a dovezli svá auta v pořádku do cíle. Tituly Tomáše Erdélyiho jsme před sezónou neplánovali a o to větší radost z nich za Tomáše máme. Je třeba pogratulovat i našim soupeřů z  týmu Duck. Souboje s Petrem Kačírkem i Danem Skalickým nás celou sezónu motivovaly a Petr Kačírek si český titul plně zaslouží.“

Další závod, kterého se zúčastníme, je 6h vytrvalostní Epilog na Automotodromu v Brně v termínu 3.-4.10.2014.

Šenkýř Motorsport, foto Petr Frýba