Aktuálně
Šest řidičů mělo pozitivní test (Leden 24, 2017 9:55 pm)
Řidiči přezujte na zimní pneumatiky (Říjen 31, 2016 9:46 pm)
Řidičák na motorku (Září 6, 2016 11:02 pm)
XI.Memoriál Františka Proseckého sen. (Červenec 26, 2016 6:45 pm)

Šenkýř Motorsport v Poznani úspěšný s Alpinou GT3 i oběma M3 E36 GTR

Čtvrté a třetí místo v absolutní klasifikaci obsadil Robert Šenkýř s vozem BMW Alpina GT3 ve třetím podniku FIA CEZ zóny a MMČR v polské Poznani. Neztratili se ani oba reprezentanti týmu v divizi do 3500ccm. Tomáš Erdélyi obsadil v početné konkurenci 2. a 4. místo, Petr Kratina skončil na 4. a 5.místě. Oba s vozy BMW M3 E36 GTR. 

Robert Šenkýř usedl do závodního vozu letos vůbec poprvé a hned do Alpiny GT3 slovenského týmu Trevor racing. Kvůli drobným technickým potížím v průběhu čtvrtečních volných tréninků se pořádně svezl až v průběhu páteční kvalifikace. Ta proběhla na suchých pneumatikách za drobného deště a Šenkýř v ní obsadil třetí pozici absolutně za oběma vozy Mercedes SLS GT3 Jakuba Knolla a Piotra Krawczyka.

I sobotní první sprintový závod byl ovlivněn deštěm, který přišel přibližně v půli závodu a ke konci zesílil natolik, že byl závod ukončen o dvě kola dříve. Šenkýř bojoval až do konce o třetí místo s Polákem Lewandowskim na Porsche, jejich souboj pro sebe nakonec o 0,009 sekundy rozhodl polský jezdec. Zvítězil Knoll před Krawczykem, oba na Mercedesu SLS GT3.

Velké boje se odehrávaly i v divizi do 3500ccm. Mnoho předjížděcích manévrů, boj s vozy stejné třídy i s pomalejšími Porsche 997 Cup třídy nad 3500ccm vyvolal několik kontaktů a strkanic, vše na hranici pravidel. Tomáš Erdélyi nakonec vylepšil svoji startovní pozici o čtyři místa a po tuhém boji uhájil o 0,302s druhou příčku před dotírajícím Petrem Kačírkem z Duck Racingu. I Petr Kratina se prodral pořadím vpřed na konečnou čtvrtou pozici ve třídě. Vítězem třídy byl Polák Paluzsko na BMW M3.

Perfektní představení Roberta Šenkýře přišlo v kvalifikaci na nedělní sprint. Své soupeře překvapil a kvalifikoval se nejrychlejším časem třídy GT3 1,32,570 do první řady. Na tento čas zareagoval jen Miro Konopka se Saleenem S7, který Roberta porazil o neuvěřitelných 0,04 sekundy. I nedělní sprint se ze začátku vyvíjel výborně. Šenkýř nejlépe odstartoval, ale pevný start Alpině úplně nesvědčil. Šenkýř se sice se na chvíli objevil před Konopkovým Saleenem, do první zatáčky však již najížděl druhý za tímto americkým monstrem.

Šenkýř během prvního kola ztratil i druhou příčku, kdy se před něj dostal ještě Knoll na SLS GT3. Jejich boj trval celý závod, ale pořadí se až do cíle nezměnilo. Čtvrtý skončil již s velkým odstupem Lewandowski, pátý Krawczyk.

„Po celý víkend mi na Alpině bohužel nefungovalo ABS a kontrola trakce. Tohle auto je velmi náchylné na teplotu pneumatik a něž se během prvních dvou okruhů pořádně zahřály, trakce dost chyběla. Pak už jsem Mirovi i Jakubovi v pohodě stačil, ale jeli jsme stejně rychle a na předjetí nebylo. Oba jeli výborně a bez chyb. Jinak jsem ale nadšený a spokojený, že jsem s tímto silným strojem uměl jet rychle. Nikdy jsem nic takového neřídil a nevěděl, do čeho jdu. Svůj start jsem bral jako vstup do nejvyšší divize, kterou bychom se chtěli v budoucnu zabývat,“  zhodnotil svůj start s Alpinou GT3 v Poznani spokojený Šenkýř.

Ve třídě do 3500ccm zvítězil v nedělním sprintu opět polský jezdec Paluzsko před Petrem kačírkem a dalším Polákem Glassem (všichni BMW M3 E36 GTR). Ten až do cíle blokoval Tomáše Erdélyiho a odsunul ho na konečnou čtvrtou pozici. Hned za ním skončil pátý Petr Kratina na druhém týmovém BMW M3 E36 GTR. V průběžném pořadí třídy do 3500ccm oba naši jezdci i po Poznani drží medailové pozice. Za vedoucím Kačírkem je Erdélyi je druhý, Kratina třetí.

Tisková zpráva Šenkýř Motorsport