Aktuálně
Šest řidičů mělo pozitivní test (Leden 24, 2017 9:55 pm)
Řidiči přezujte na zimní pneumatiky (Říjen 31, 2016 9:46 pm)
Řidičák na motorku (Září 6, 2016 11:02 pm)
XI.Memoriál Františka Proseckého sen. (Červenec 26, 2016 6:45 pm)

Warning: getimagesize(http://doipo.cz/wp-content/uploads/2014/07/1933_Hybský-motosvět-750x400.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /data/web/virtuals/166496/virtual/www/domains/doipo.cz/wp-content/themes/orion/functions/content.php on line 30

Rok motoristy z počátku 60.let minulého století – červenec

Doba prázdnin. Na silnice vyráží i řidiči, které obvykle nepotkáme. Hustší provoz na dálnicích po celé Evropě a hlavně na trasách směřujících k moři. Přecenění svých možností, horké počasí a často i nezkušenost vedou mnohdy ke zbytečným dopravním komplikacím. Nezkazte si zasloužené volno nepromyšleným a neuváženým rozhodnutím. Dobrý plán, včasné vyjetí a pohoda za volantem jsou zárukou skvěle prožité dovolené.

7 červenec„Červenec je jedním z měsíců hromadného cestování rodin na dovolenou. Jen zřídka kde a kdy se absolvuje odjezd i cesta bez větších zmatků a zapomenutých opatření či věcí. Ještě další je důležité: vycvičit si dobře navigátora, který by celou cestu do neznámých končin stále plně informoval řidiče, kam jede a kudy pojede, aby uměl během jízdy zapisovat čas, kilometry, tankování a jiné důležité detaily, i vydání, protože z toho se brzy pozná, jaká vzdálenost se toho dne dá za daných provozních podmínek ujet, jaká je spotřeba, a co jsme už vydali, čili zbude-li nám třeba ještě čas i peníze na nějakou zajímavou zajížďku, když už jsme se za objevy vypravili. Hledání cesty až za onou rozhodnou křižovatkou, vyptávání a vracení se je vždycky nepříjemné, kazí soulad, náladu, je znervózňující a zdržuje.

Když se nám na některém, třeba nenaplánovaném místě tuze zalíbí, nepřipravujeme se o požitek využití dobré pohody a počasí a přemístění raději odsuňme na den, kdy je oblačno, abychom si to pak zbytečně nevyčítali.

Vozidlo není radno během cesty přemáhat. Je-li náklad příliš veliký, zvolíme tomu odpovídající tempo, jinak budeme ubližovat podvozku, pneumatikám i motoru. A to se dříve či později vymstí. Při zajíždění do terénu vezmeme v úvahu světlou výškou vozu nad zemí, protože opravování proražené olejové vany daleko od civilizace nebývá odpočinkem. Také si napřed raději projdeme cestu, abychom obeznali její nástrahy a nezůstali trčet tak zapadlí, že by nás musel vyprostit dlouho hledaný oř živý nebo chuligáni, radující se nad naší hloupostí.
A při návratu raději nespěchejme. Zážitky z toho, co se nám podařilo prožít příjemně, si nesmíme zkazit nějakou nepředložeností.“

archív doc. Stojana, DIP, foto moto-svet.cz