Aktuálně
Šest řidičů mělo pozitivní test (Leden 24, 2017 9:55 pm)
Řidiči přezujte na zimní pneumatiky (Říjen 31, 2016 9:46 pm)
Řidičák na motorku (Září 6, 2016 11:02 pm)
XI.Memoriál Františka Proseckého sen. (Červenec 26, 2016 6:45 pm)

Řidičák na motorku

Způsob výuky a výcviku žadatelů o řidičské oprávnění pro vozidla zařazených do skupiny A 

Od 31.10.2015 byla provedena změna v první části zkoušky na vozidla skupiny „A“, kde jsou na zkušební ploše povinné úkony jako je slalom v pomalé rychlosti, osmička, ú otočka… a to vše v určité rychlosti. Od 20.2.2016 jsou další změny, které kladou na žadatele vyšší nároky a hlavně na autoškoly povinost připravit své žáky ke zkouškám v daleko vyšší připravenosti.

Motorka 3Při výcviku k získání řidičského oprávnění pro skupinu AM, A1, A2 nebo A prováděném v provozu na pozemních komunikacích je možné použít motocykl, který není vybaven dvojím řízením ani dvojím zařízením umožňujícím ovládání spojky a provozní brzdy. V takovém případě musí být žadatel o získání řidičského oprávnění doprovázen učitelem výcviku na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném osobním automobilu a komunikace mezi učitelem a žadatelem musí být zajištěna pomocí elektronického zařízení umožňujícího komunikaci učitele s žákem.

Zkouška z praktické jízdy

U zkoušky k získání řidičského oprávnění pro skupiny vozidel „A“ jede žadatel sám na výcvikovém motocyklu, který nemusí být vybaven dvojím řízením ani dvojím zařízením umožňujícím ovládání spojky a provozní brzdy, zkušební komisař jede za žadatelem na doprovodném motocyklu nebo v doprovodném automobilu řízeném učitelem výcviku. Pokyny dává žadateli zkušební komisař pomocí elektronického zařízení.

V praxi to bude vypadat tak, že žadatel na motocyklu bude sedět sám oproti tomu, jak jsme byli doposud zvyklý, kdy zkušební komisař seděl při zkoušce za žadatelem na motocyklu. Komisař pojede za ním s učitelem ve vozidle a trasu kam se má jet, dostává žadatel pomocí interkomu.

Motorka 2To vše má být přínosem pro zlepšení připravenosti nastávajících motorkářů, kdy vše je pouze na uchazeči o řidičské oprávnění a na tom jak je připravený ke zkouškám. Musí zvládnout sám bravurní ovládání vozidla při povinných úkonech v první části zkoušky, tak samostatné řešení situací v silničním provozu v druhé části zkoušky.

Jen čas ukáže, jestli tyto změny směřují k lepší připravenosti a odpovědnosti nastávajících motorkářů. Už dnes je však jisté, že tyto změny povedou k zvýšení cen za toto řidičské oprávnění a je vyvíjen velký tlak na zodpovědnost autoškoly za připravenost žadatele.

Dopravně informační portál