Aktuálně
Šest řidičů mělo pozitivní test (Leden 24, 2017 9:55 pm)
Řidiči přezujte na zimní pneumatiky (Říjen 31, 2016 9:46 pm)
Řidičák na motorku (Září 6, 2016 11:02 pm)
XI.Memoriál Františka Proseckého sen. (Červenec 26, 2016 6:45 pm)

Generální ředitel ŘSD kontroloval opravy na dálnici D1 a výsledek kontroly NKÚ

V pondělí 9. 6. 2014 zkontroloval generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ing. Jan Kubiš průběh modernizace jednotlivých úseků dálnice D1. Osobně navštívil všechny čtyři opravované úseky: Šternov – Psáře, Loket – Hořice, Větrný Jeníkov – Jihlava a před polednem ukončil také prohlídku problematického úseku Lhotka – Velká Bíteš.

Cílem kontroly bylo nejen ověření postupu prací modernizace D1, ale současně také kontrola zabezpečení jednotlivých úseků. Dalším důvodem kontroly byla také snaha nového vedení ŘSD před přípravou dalších výběrových řízení ověřit správnost postupu při modernizaci dálnice D1. Jan Kubiše proto doprovázel také nezávislý stavební odborník Jiří Petrák, bývalý šéf české pobočky mezinárodní poradenské a projekční firmy Mott MacDonald.

„Modernizace D1 patří mezi naše priority a v kontrolách budu samozřejmě pokračovat. Na všech úsecích s výjimkou úseku 21 mezi Lhotkou a Velkou Bíteší probíhají rozsáhlé stavební práce. Budeme se snažit jakákoliv zpoždění minimalizovat. Po všech zhotovitelích budeme vyžadovat dodržení původně dohodnutého termínu. Například nový povrch budou dělníci v modernizovaných úsecích pokládat pokud možno dvacet čtyři hodin denně, tedy i v noci. Záleží samozřejmě také na klimatických podmínkách,“ řekl Jan Kubiš, generální ředitel ŘSD.

Na úseku 5 (Šternov – Psáře) běží zatím vše podle harmonogramu prací, je položen cementobetonový kryt, řeší se dvě přemostění a budou probíhat dokončovací práce na odvodňovacích kanálech. Úsek 9 (Loket – Hořice) má v současné době mírné zpoždění, které by nemělo mít vliv na termín dokončení. Podobná situace je i na dalším úseku 14 (Větrný Jeníkov – Jihlava), kde se již začíná betonovat. Problematický je tak pouze čtvrtý z úseků, tedy úsek 21 Lhotka – Velká Bíteš), kde zhotovitel nabral zpoždění zhruba 200 dnů. Do těch je ale potřeba počítat zimní technologickou přestávku.

První čtyři úseky dálnice D1 začali silničáři opravovat loni. ŘSD by letos chtělo vypsat výběrové řízení na další tři mezi Ostrovačicemi a Kývalkou, Měřínem a Velkým Meziříčím a Hvězdonicemi a Ostředkem, kde by se mělo začít s modernizací v roce 2015.

Nadále platí, že uzavírky zachovávají po většinu svého trvání režim 2+2, tedy dva jízdní pruhy v obou směrech. Rychlost je v zúženém profilu omezena na 80 km/h. Kromě prací na modernizaci přinesou lokální omezení na D1 také nezbytné opravy, které jsou v každoročním plánu údržby dálnice a další velké opravy.

Nové vedení Ředitelství silnic a dálnic vnímá výsledek kontroly NKÚ jako další podnět pro změnu systému zadávání zakázek

Výsledky kontroly NKÚ, která probíhala na Ředitelství silnic a dálnic více než půl roku, budou pro nové vedení dalším vodítkem pro připravovaná výběrová řízení. Kontrola probíhala od července 2013 do února 2014 a ŘSD s NKÚ maximálně spolupracovalo. Již krátce po svém nástupu generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Ing. Jan Kubiš vyhlásil opatření na kontrolu veřejných zakázek.
9. června 2014

„Nemám důvod pochybovat o výsledcích kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu. Závěry této kontroly jen potvrzují správnost našeho rozhodnutí zahájit okamžitě po našem nástupu vlastní rozsáhlou kontrolu a audity. Zkontrolovali jsme celkem 135 zakázek a to nejen velké tendry, ale také zadávací dokumentace napříč všemi způsoby zadávacího řízení. Nálezy Nejvyššího kontrolního úřadu jsou vynikajícím vodítkem jak přezkoumat, případně nastavit systém, například rozdílné ceny stejných výkonů zimní údržby,“ prohlásil generální ředitel ŘSD Jan Kubiš.

Systém zadávání veřejných zakázek na Ředitelství silnic a dálnic ČR bude změněn také zavedením přímé odpovědnosti pracovníků, kteří se na zpracování zakázek podíleli. Každá veřejná zakázka bude zkontrolována před vypsáním také minimálně jedním členem vedení generálního ředitelství ŘSD na úrovni úsekového náměstka generálního ředitele. Do kontroly bude zapojen před vznikem závazku i Odbor interního auditu a kontroly.

Ing. Jan Rýdl, tiskový mluvčí ŘSD