Aktuálně
Šest řidičů mělo pozitivní test (Leden 24, 2017 9:55 pm)
Řidiči přezujte na zimní pneumatiky (Říjen 31, 2016 9:46 pm)
Řidičák na motorku (Září 6, 2016 11:02 pm)
XI.Memoriál Františka Proseckého sen. (Červenec 26, 2016 6:45 pm)

Autoklub ČR testoval zimní pneumatiky osmi výrobců

Test zimních pneumatik 225/50 R17 V. Cílem testování pneumatik je dát motoristům možnost porovnat účinnost pneumatik v jednotlivých kategoriích testu a pomoci jim tak při výběru nového zimního obutí.

  • Výběr pneumatik je třeba uskutečnit též s ohledem na zimní podmínky v prostředí, kde budou pneumatiky převážně provozovány. Ve středoevropském klimatu jsou pro nižší a střední polohy charakteristické mokré a příležitostně sněhem pokryté vozovky.
  • Váhy hodnocení na mokrém, suchém a zasněženém povrchu jsou rozděleny na třetiny. Referenčních 100% výkonnosti bylo při letošních testech překročeno na suchu a na sněhu.
  • Celkově byly v testu nejlepší pneumatiky Continental ContiWinterContact TS 850, a to především pro svoji všestrannost. Tato pneumatika dostala velmi dobré hodnocení ve všech měřených parametrech.

Řidičům tedy zajistí nejlepší jízdní vlastnosti vozidla za téměř každé situace, jež může v zimě nastat. Současně však připomíná, že jízda v zimě vyžaduje jiný způsob řízení vozidla než v letních podmínkách. Na nehodovost má vliv i zkušenost a připravenost řidičů. Ideální je, když řidič nemusí řešit krizové situace, protože jim umí předcházet. Správné vědomosti, zkušenosti, dovednosti a návyky k tomu řidič získá v centrech pro zdokonalovacívýcvik řidičů.

I. ZÁKLADNÍ ÚDAJE O TESTOVÁNÍ

Autoklub ČR pro zimní sezónu 2014/2015 připravil nový test zimních vysokorychlostních pneumatik rozměru 225/50 R17 V.

Testovány byly pneumatiky:

  • Continental ContiWinterContact TS 850
  • Michelin Alpin A4
  • Sava Eskimo HP
  • Goodyear UltraGrip 8 Performace
  • Kleber Krisalp HP2
  • Vredestein Wintrac Xtreme
  • Hankook Winter i*cept evo
  • Kormoran Snowpro B2

Jako referenční byly zvoleny pneumatiky Continental ContiWinterContact TS850, které jsou standardním ukazatelem všestranné výkonnosti; jejich velmi dobré hodnocení potvrzují výsledky velké většiny uskutečněných testů zimních pneumatik.

K nim byly pak poměřovány především záběrové a brzdné vlastnosti ostatních značek. Testování se uskutečnilo ve švýcarském Ulrichen, kde jsou stabilní zimní podmínky a na polygonu poblíž německého Hannoveru. K testování byl použit vůz Škoda Yeti 4×4, huštění 220 kPa (2,2 bar) vpředu i vzadu.

II. VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ

zkouška pneumatik

III. VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ – SHRNUTÍ

zkoušky pneumatik 1

IV. VÝSLEDKY TESTOVÁNÍ PODROBNĚJI

SUCHÝ POVRCH

Kategorie brzdění na suchu s ABS ukázala první rozdíly v testu, kdy i ve standardní situaci dochází k rozdílu v brzdné dráze až 4,6 m mezi v pořadí prvními a posledními testovanými pneumatikami; u nich je zbytková rychlost 30,7 km/h. Suchým brzdám v 17palcových pneumatikách vévodí Michelin Alpin A4 s délkou brzdné dráhy 44,4 m. Následuje ContiWinterContact TS850 s 44,7 m, dále jsou pneumatiky Vredestein, Hankook, Goodyear, Sava, Kleber a poslední jsou pneumatiky Kormoran.

MOKRÝ POVRCH

Test 4×4 ABS brzdy na mokru nejlépe zvládl ContiWinterContact TS 850 o 20,7 m před posledním Kormoran Snowpro B2. Ostatní účastnící testu se řadí v pořadí Michelin, Sava, Goodyear, Vredestein, Kleber a Hankook. Zbytková rychlost u druhého v pořadí oproti vítězi představuje 22,2 km/h, a u posledního celých 49,2 km/h; to znamená devastující účinky při střetu s překážkou.

SNÍH

V brzdném výkonu na sněhu s podporou ABS z 50 km/h na nulu se nejlépe předvedl Kormoran Snowpro s brzdnou dráhou 27,4 m, Continental, Sava, Kleber, Goodyear, Vredestein, Michelin, Kormoran. Rozdíl mezi pneu Kormoran a posledními pneumatikami Hankook Winter i*cept evo dosáhl na sněhu 2,5m.

Automotoklub ČR