Aktuálně
Šest řidičů mělo pozitivní test (Leden 24, 2017 9:55 pm)
Řidiči přezujte na zimní pneumatiky (Říjen 31, 2016 9:46 pm)
Řidičák na motorku (Září 6, 2016 11:02 pm)
XI.Memoriál Františka Proseckého sen. (Červenec 26, 2016 6:45 pm)

Aktuální trendy potvrzující výsledky Pojištění vozidel za loňský rok

Pro zachycení detailů vývoje je vhodné posuzovat výsledky za každé čtvrtletí. V tzv. povinném ručení došlo k největšímu propadu na počátku roku (-7,5%), pak byl pokles mírnější (4-4,5%). Nemá cenu opakovat, že za to mohou klesající sazby pojistného, ani to, jaký to má negativní dopad. Pojišťovny začaly postupně avizovat mírné navýšení sazeb u nové produkce a selektivní zvýšení pojistného pro „špatné řidiče“ (viníky škod).

Dalo by se tedy očekávat postupné zmírnění poklesu. V samotném 4. čtvrtletí však došlo ke snížení objemu pojistného o 4,1%, tedy srovnatelnému jako v předchozích obdobích. To napovídá, že ze strany pojišťoven šlo spíše jen o „verbální zdražování“. Stále lákají potenciální klienty například na zálohové bonusy, nebo na sazby pro „špatné řidiče“ nižší, než jsou ty pro „dobré řidiče“ u konkurence.

Vzhledem k tomu, že vývoj na začátku roku často kopíruje konec předešlého, nejspíš se záhy zásadní změny nedočkáme. Vážnější z pohledu ziskovosti je situace v havarijním pojištění, kde sice došlo k celkově menšímu poklesu objemu pojistného (-2,3%), ale také k růstu škod. Znepokojivý je však větší pokles objemu pojistného ve 2. pololetí (Q1: -3,3%, Q2: -1%, Q3: -1,7%, Q4: -3%). Ani zde se tak letos asi žádných zásadních pozitivních změn nedočkáme. Budeme, stejně jako u povinného ručení, rádi za každý vývoj, který se bude stagnaci alespoň blížit.

Kateřina Lhotská, Insurance Competence Expert, NESS Czech s.r.o., foto net